Skip to content

VANLIGA FRÅGOR

Leverans

För order under 160 € eur exkl moms debiteras en serviceavgift på 16,90 €. Order över 160 € levereras fritt från serviceavgift.

Ja. När du har kontrollerat leverans- och faktureringsadressen, klicka på Fortsätt till leveranstidpunkt, där du kan välja önskat leveransdatum. Beställningar som görs på vardagar före kl. 12 försöker vi skicka senast nästa morgon. Vi levererar beställningarna så snabbt som möjligt, men senast inom tre vardagar. Leveranser sker på vardagar mellan kl. 8 och 16. Kontrollera också att du inte väljer en helgdag. Om det ändå sker, sker leveransen följande vardag.

Ja. Vi finns här för dig och hjälper dig gärna. Tveka inte att kontakta oss genom att ringa 0800 136 370, skicka e-post till asiakaspalvelu.helsinki@henkel.com eller använda kontaktformuläret högst upp på sidan.

Registrering

Din e-postadress används endast för följande ändamål:

– Som användarnamn när du loggar in.

– För att återställa ditt lösenord om du råkar glömma det.

– För kommunikation, till exempel i samband med beställnings- eller leveransbekräftelser.

Om du inte hittar svaret på din fråga på denna sida, vänligen använd customer service form för att kontakta vår Kundtjänst.

Onlinebeställningar

Det är tyvärr inte möjligt i nuläget. Fråga gärna din lokala Schwarzkopf Professional-representant om salongen behöver särskilda utbildningar.

Ja. Efter registreringen kan du beställa alla Schwarzkopf Professional- och STMNT-produkter samt utvalda INDOLA-produkter online. Marknadsföringsmaterial eller -produkter erbjuds inte i eShop, eller så kan de ingå i en specifik kampanj eller ett erbjudande och då endast vara synliga i webbutiken under den perioden. För mer information, vänligen kontakta din lokala representant.

Eftersom vi vill erbjuda dig en perfekt kundupplevelse och så flexibel service som möjligt. Det innebär att du kan beställa på det sätt som passar dig bäst: via din lokala representant, per telefon eller via eShop-webbutiken.

Ja. Webbshoppen är öppen 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.

En översikt över dina beställningar finns på startsidan för ditt konto under Mina ordrar och fakturor. Där kan du se tidigare och aktuella beställningar samt beställa produkter på nytt från en tidigare order. Om du har ytterligare frågor, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Ja, din lokala representant tar precis som tidigare gärna emot dina beställningar. Onlinebeställning är bara ett smidigt sätt att göra det möjligt att beställa dygnet runt.

Ja. Din lokala representant får reda på vad du har beställt online via sitt kundhanteringssystem. Omvänt kan du även se beställningar som du gör via din lokala representant i kontoområdet.

Gå antingen till de aktuella produkterna via produktkategorierna eller ange namnet på produkten eller produktnumret (t.ex. 2987982) i sökfältet högst upp på sidan. I båda fallen kan du begränsa sökresultatet ytterligare med hjälp av filter.

Din feedback är alltid välkommen. Använd kontaktformuläret eller vänd dig till din lokala representant.

Ja. Du kan göra detta genom att klicka på hjärtsymbolen bredvid produkten. Du hittar alla produkter du markerat som favoriter genom att klicka på Mina favoritprodukter på startsidan. Dina favoritprodukter finns kvar på denna sida tills du klickar på Rensa alla eller klickar på hjärtsymbolen igen bredvid produkten. Du kan enkelt justera önskat antal produkter och flytta dem till varukorgen antingen en i taget eller alla på en gång.

Ja. Sök efter den produkt du vill ha och ange önskat antal genom att klicka på plus- och minusknapparna. Lägg till produkten i varukorgen genom att klicka på varukorgensikonen. Den angivna mängden läggs till i varukorgen omedelbart.

Tyvärr är det för närvarande inte möjligt att ladda ner eller skriva ut beställningen och dess uppgifter i PDF-format. Du kan dock se produkterna i din beställning när du loggar in i eShop och ladda ner fakturorna i PDF-format.

Ja, när du använder en telefon eller surfplatta för att beställa kan du skanna produktens streckkod för att snabbt hitta önskad produkt eller lägga till den i varukorgen. Det gör beställningen snabbare och smidigare.

Ingen fara. Din varukorg ändras inte även om du måste avbryta mitt under beställningen eller stänga av datorn eller telefonen. Du fortsätter där du slutade när du loggar in igen. På så sätt kan du utan problem påbörja beställningen på morgonen och fortsätta lägga till produkter under dagen.

Kontouppgifter

Det är tyvärr inte möjligt i nuläget. Informera din lokala representant eller vår Kundtjänst om dina kontakt- eller betalningsuppgifter har ändrats.

I sällsynta fall kan det hända att e-post från oss filtreras bort av din e-postoperatör. Börja med att kontrollera skräpposten. Markera bortfiltrerade e-postmeddelanden som ”inte skräppost” för att undvika att det händer igen. Kontakta din lokala representant eller vår Kundtjänst om du ändå inte får e-post från oss.

Ja. Möjligheten att beställa online är bara ett extra alternativ som gör det enkelt att lägga beställningar när som helst. Även beställningar som görs via telefon eller genom din representant visas på ditt eShop-konto. Detta gäller även tidigare beställningar, krediteringar och fakturor.

När du har loggat in, gå till det övre högra hörnet av sidan, klicka på Profiluppgifter och sedan på pennikonen vid Lösenord. Du ombeds först att ange ditt nuvarande lösenord, sedan det nya lösenordet och slutligen bekräfta det.

Det är tyvärr inte möjligt i nuläget. Informera din lokala representant eller vår Kundtjänst om din e-postadress har ändrats.

I sällsynta fall kan det hända att e-post från oss filtreras bort av din e-postoperatör. Börja med att kontrollera skräpposten. Markera bortfiltrerade e-postmeddelanden som ”inte skräppost” för att undvika att det händer igen. Kontakta din lokala representant eller vår kundtjänst om du ändå inte får e-post från oss.

Övrigt / Extra funktioner

För att skriva ut fakturor måste du vara inloggad. Gå till "Mina ordrar och fakturor" på startsidan. Därefter kan du ange olika sökkriterier för att välja vilken period och vilka fakturor du vill se. Fakturan/fakturorna visas under filtren. Öppna fakturan genom att klicka på förstoringsglaset vid respektive faktura och skriv ut eller ladda ner den om du vill.

Du kan även se beställningar som du gör per telefon eller via din lokala representant under ”Mina ordrar/fakturor”. Det gäller även tidigare beställningar.

Nej. Du kan se beställningar som du gör per telefon eller via din lokala representant på kundkontot. Det gäller även tidigare beställningar.

För att få åtkomst till alla beställningar och fakturor för ett företag måste du registrera dig via det överordnade kontot, som du hittar på fakturorna. Kontakta din lokala representant eller vår kundtjänst om du inte har åtkomst till det överordnade kontot.

Om du är ägare (eller fått behörighet av ägaren att se uppgifterna) har du åtkomst till alla beställningar och fakturor via det överordnade kontot, som du hittar på fakturorna. Det överordnade kontot ger dig åtkomst till uppgifter för alla salonger. Kontakta din lokala representant eller vår Kundtjänst om du inte har åtkomst till det överordnade kontot.

Ja. Statusändringarna visas direkt oavsett när du gjorde beställningen. Kontakta din lokala representant eller vår Kundtjänst om de inte uppdateras inom 60 minuter.

Vi har skapat ett förval som garanterar att alla data hämtas så snabbt som möjligt. Du kan ändra urvalet till en valfri tidsperiod. Tänk på att hämtningen tar längre tid ju större tidsperiod du väljer.

Ja. Du kan ladda ner önskad faktura genom att klicka på förstoringsglasikonen på fakturaraden. Därefter kan du antingen skriva ut fakturan eller ladda ner den till din enhet.

Ja. Du kan göra detta genom att välja den faktura du vill ha från ditt kundkonto och klicka på förstoringsglaset, och därefter på texten LADDA NED. PDF-filen öppnas i din webbläsare, där du kan ladda ner eller skriva ut den. Om detta inte fungerar, försök igen senare eller logga in med en annan webbläsare. Dessutom får du alltid en bekräftelse via e-post för varje beställning du gör.

Teknik / Enheter

Du kan beställa online via PC (stationär, bärbar), Mac, surfplattor och mobiltelefoner med internet.

Pris och betalning

Du får som vanligt fakturan med brev. Säg till om du för närvarande får en pappersfaktura och vill ha en faktura via e-post i framtiden, så ändrar vi inställning för kontot.

Nej. Alla priser visas exklusive moms. Därför kan du inte använda beställningsöversikten som faktura. Du får som vanligt fakturan inkl. moms  via brev eller e-post.

Ja. När du har loggat in ser du ditt eget nettopris för alla produkter. För varje produkt visas det ordinarie listpriset överstruket och ditt avtalspris i fetstil. Om du ännu inte har ett kundavtal med oss ser du endast produkternas listpriser.